بررسی چالش های عدم تثبیت قیمت در زنجیره ارزش گیاهان دارویی

یکی از چالش های مهم در امور اقتصاد و تجارت گیاهان دارویی عدم تثبیت قیمت ها بدلیل عدم وجود الگوی کشت و تناسب عرضه و تقاضاست به نحوی که گاها در حوزه بازار گیاهان دارویی با حجم وسیع تولید تعدادی از گونه ها و یا عدم وجود برخی از گونه های زراعی و تجاری مورد نیاز بازارها (سنتی، صنعتی و صادراتی) مواجه می شویم. مسئله دیگر عدم وجود برندینگ در حوزه صادرات گیاهان دارویی و خام فروشی است که متاسفانه گیاهان دارویی صادر شده از کشور بدون حداقل میزان فرآوری به کشورهای مختلف مثل ترکیه و …. صادر می گردد که این یکی از ضعف های مهم کار در این حوزه است.

مسئله بعدی عدم وجود فن آوری و استفاده از تکنولوژی و دانش روز بازاریابی و بازرگانی در حوزه تجارت داخلی و خارجی است به نحوی که عمده فعالیتهای تجاری داخلی و خارجی بصورت کاملا سنتی و ابتدایی انجام شده و این حوزه از تکنولوژی و …… (تبلیغات، فروش دیجیتال و ……) بی بهره است.

زمان و مکان برگزاری

چهارشنبه 11 آبان 1401، ساعت 16 الی 18، تهران، مصلی امام خمینی.

مسئول پنل

جهاد دانشگاهی

محمدرضا دهقانی مشکانی

مسئول پروژه یابی و ارتباط با صنعت پژوهشکده گیاهان دارویی

اعضای پنل

وزارت جهاد کشاورزی

دکتر حسین زینلی

مجری طرح گیاهان دارویی

شرکت نیوشا

احمد عیوضی

مدیر عامل

اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی

دکتر محمدعلی رضایی

رییس هیات مدیره

شرکت زردبند

مهندس وحید گرجی

موسس شرکت

شرکت زر عطار

دکتر میلاد درجه

مدیر عامل

هلدینگ راه سلامت

محمد حسین اخوت

مدیر عامل

ارسال پیشنهادات

شما می توانید نظر، پیشنهاد، چالش، راهکار، دانش فنی و فناوری های مرتبط با هر یک از پنل های تخصصی را برای ما ارسال نمایید.